האם קיום יחסים מוגבר הוא נורה אדומה לזוגיות רעילה – איך פותרים זאת

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות במיריכלה
X מתנות שאפשר לתת לתינוק

X מתנות שאפשר לתת לתינוק

מתנות לתינוקות הן חלק חשוב מההתפתחות המוקדמת של הילד. בגיל זה, תינוקות נמצאים בשלב חשוב של גידול ולמידה, והמתנה הנכונה…
מזל טוב, אתם מתחתנים! ארבעה טיפים שיעזרו לכם לתכנן את החתונה! 

מזל טוב, אתם מתחתנים! ארבעה טיפים שיעזרו לכם לתכנן את החתונה! 

איזה כיף! הגיע היום המיוחל ואתם מאורסים. ההתרגשות בשיאה, ההורים בעננים ואתם לאט לאט מתחילים לקלוט שזה באמת קורה! חתונה…
7 דברים שחשוב לשים לב בנעלי טרום הליכה

7 דברים שחשוב לשים לב בנעלי טרום הליכה

בחירת נעלי הליכה עבור תינוקות היא צעד חשוב בהתפתחותם הפיזית והתנועתית שלהם. לכם, כהורים יש רצון להבין מהם הדברים שחשוב…

צילומי גיל שנה - מהם הטרנדים החמים

בעידן הדיגיטלי של היום, לכידת רגעים יקרים באמצעות צילום הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו. בין שלל אבני הדרך שמשפחות חוגגות…

כל אחד ואחת מאיתנו חווה מערכת יחסים רעילה או קשר שלא הצליח לצאת ממנו בזמן. לעיתים מערכות יחסים רעילות אינן נראות ככה, ורק אחרי שמחברים את כל הנקודות – האסימון נופל ואנחנו מבינים שאנחנו נמצאים תחת השפעה רגשית לא בריאה שמגיעה מהפרטנר שלנו.

לעיתים קיום יחסי מין באופן מוגבר או דרישה מוגברת לקיום יחסי מין, עלולים להיות נורה אדומה וסימן מובהק לקשר רעיל ונצלני. כיצד נדע האם הפרטנר שלנו נמצא במקום טוב עם עצמו – או שהוא מפעיל עלינו לחץ רגשי? כל התשובות במאמר המלא.

 

מדוע רצון מוגבר לסקס עלול להיות לא בריא?

כולנו שואבים הנאה מקיום יחסי מין. מדובר בצורך בסיסי אנושי שמחבר בין בני אדם. אך עם זאת, לעיתים רצון מוגבר למין יכול להעיד על התמכרות, ובמצב הזה יש צורך לדון על גמילה. החשש להתמכרות למין יכול לפגום במערכת יחסים ואף להעיד על זוגיות רעילה, כאשר יש צד אחד שדורש ללא הפסקה, לעומת הצד השני שנאלץ לרצות.

רצון מוגבר לסקס עלול להיות לא בריא, בייחוד במערכת יחסים בה יש שני צדדים שהכוחות ביניהם לא שווים. הצד שמעוניין יותר במין יכול לפעמים לפתח מניפולציות רגשיות על הצד השני ולערער את תפיסת הזוגיות.

רצון מוגבר

קיום יחסי מוגבר הוא נורה אדומה לזוגיות רעילה?

לא בהכרח, אבל לעיתים רבות כן. כאשר שני הצדדים מרגישים את אותו חשק מיני מוגבר, וקיימת התאמה מינית, זה נהדר. אך כאשר מדובר במערכת יחסים שאינה שוויונית, בה אחד מהצדדים מעוניין יותר בקיום יחסי מין, ואף יכול להתנות את היחס שלו בקיום יחסי מין – מדובר בזוגיות רעילה. בצד המניפולטיבי עומד אדם שמעוניין לספק את היצר שלו ויכול לבצע שלל פעולות עבור הדבר הזה.

הפעולות הללו יכולות להיות מניפולציה רגשית, ריב בעקבות חוסר קיום היחסים, ״טיפול בשתיקה״ ועוד. בצד השני נמצא האדם שנכפה עליו לעשות סקס על מנת שיוכל לקבל יחס נעים ומיטיב מהפרטנר שלו. יחסים כאלה לרוב יעידו על קשר רעיל ולא בריא. כדי לטפל בנושא הזה, רצוי לטפל בבעיה באמצעות גמילה ממין.

 

איך מטפלים ברצון מוגבר לסקס?

התמכרות למין היא דבר חמקמק. אנחנו יכולים לחשוב שהכל בסדר אצלנו, אבל אם לא נעשה סקס למשך כמה ימים, או לא נאונן בתדירות שבה אנחנו רגילים, אנחנו עלולים לחשוף משהו אחר בנו שלא הכרנו. היצר הזה יוצא החוצה כאשר הפרטנר שלנו למשל לא מעוניין לקיים איתנו יחסים. ייתכן כי נכעס עליו, נאשים אותו בתחושות הקשות שלנו, אולי במקרה הגרוע נבגוד בו וכן הלאה.

עם זאת, ניתן לטפל בזה וניתן לפתור את הבעיה הזאת שנמצאת עמוק בתוכנו. להתמכרות למין יש השלכות, אך יש גם פתרונות. ההמלצה היא להירשם לתוכנית גמילה, ללכת לטיפול ולנסות להיעזר בסביבה הרגשית שלנו. נסו לשתף את הפרטנר שלכם בחששות הללו, ואל תשכחו שאתם לא לבד.

מערכת יחסים

מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם
X מתנות שאפשר לתת לתינוק

X מתנות שאפשר לתת לתינוק

מתנות לתינוקות הן חלק חשוב מההתפתחות המוקדמת של הילד. בגיל זה, תינוקות נמצאים בשלב חשוב של גידול ולמידה, והמתנה הנכונה…
6 דרכים להצית מחדש את התשוקה בזוגיות

6 דרכים להצית מחדש את התשוקה בזוגיות

התשוקה, הכוח המניע מאחורי מערכת יחסים תוססת ומספקת, יכולה לפעמים להתמעט עם הזמן. ככל שהדרישות והאחריות של החיים תופסות את…
כמה צלמים צריך לאירוע גדול?

כמה צלמים צריך לאירוע גדול?

לכידת המהות של אירוע גדול מצריכה צילום מיומן שיכול לשמר את הרגעים היקרים לשנים הבאות. כמארגני ומארחי אירועים, אחת ההחלטות…
8 דרכים לתקשר נכון עם המתבגר  

8 דרכים לתקשר נכון עם המתבגר  

תקופת ההתבגרות היא אחת מהתקופות המורכבות ביותר במהלך חיינו. אנו מתמודדים עם שינויים נפשיים, גופניים וסביבתיים בצורה הרבה יותר אינטנסיבית…
מעוניינים לכתוב לנו ?יש לכם שאלה ?
השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם